صفحات ورود

صفحات ورود یا صفحات دروازه (Doorway Pages)

در اواسط مارس 2015، گوگل اعلام کرد به روزرسانی صفحات دروازه (Doorway Pages) را در هفته آینده منتشر خواهد کرد. قبل از اینکه در مورد صفحات ورود و تاثیر آن روی سئو را توضیح دهیم، به دستورالعمل های وبلاگ نویسی گوگل نگاهی می اندازیم. 

درباره صفحات دروازه سوالات زیر مطرح می شود:

- آیا هدف از بهینه سازی موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان قسمت مرتبط با محتوای سایت شما است یا قسمت غیرمرتبط با کاربری سایتتان است؟ 

- آیا محتوای صفحات ارائه شده برای رتبه بندی مشخص است؟

- آیا صفحات حاوی آیتم های موجود در سایت (مکان ها، محصولات و ...) که برای افزایش ترافیک سایت وجود دارند، مفید هستند؟

- آیا این صفحات صرفا برای افزایش بازدید و جذب کاربر بدون یک محتوای مفید و کاربردی ساخته شده اند؟

- آیا این صفحات به عنوان یک جزیره وجود دارند؟ آیا هدایت این صفحات به قسمت های دیگر سایت مشکل یا غیرممکن است؟ آیا لینک به چنین صفحاتی از طریق سایر صفحات یا سایتها فقط برای موتورهای جستجو ساخته شده است؟

به روزرسانی صفحات دروازه – وبلاگ مرکزی وب مستر گوگل

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/03/an-updateon-doorway-pages.html

صفحات دروازه صفحاتی هستند که محتوای بی کیفیتی دارند و کاربران را به صفحات دیگری هدایت می کنند. صفحات دروازه یکی از تکنیک های black-hat است که برای افزایش رتبه بندی ایجاد می شوند و اگر گوگل متوجه این صفحات شود آن را می بندد. 

تکنیک red flag صفحات دروازه را برای موتورهای جستجو می سازد اما این صفحات را از دید کاربران مخفی نگه می دارد. مورد دیگر red flag ایجاد تبلیغات برای خرید محصول سایر وب سایت ها (با دریافت درصد سود) است بدون اینکه درنظر بگیریم آیا محصول از نظر محتوا و کیفیت برای کاربران موردقبول هست یا خیر. حتما این دو red flag را پاک کنید و با به روزرسانی صفحات دروازه تحت تاثیر آن قرار نخواهد گرفت.

اگر سایت حاوی ساختار دایرکتوری صفحات چندگانه از شهر ها و مناطق خدماتی داشته باشد به اندازه صفحاتی با محتوای خوب و ارزشمند مانند محتوای منحصربفرد، متن قوی و تصاویر، نقشه و ویدئو خوب و مفید است.

سئو8


/ 0 نظر / 17 بازدید